Inåt-(anal)ys


Att SWOT- analysera sig själv.

Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats.

Står man inför en förändring av något slag, eller annars också, så är det viktigt att vända ut och in på sig själv ibland, söka sina styrkor, se sina svagheter, se sina möjligheter, analysera hot. 
Jag är stresstålig, men har ändå sökt många vägar och kluriga stigar för att lära känna egna begränsningar.
Och acceptera dem.
Och som för det flesta är det ju himla svårt att se / erkänna sina styrkor för sig själv.
Däremot får man snabbt ihop en lång lista på egna svaga punkter. Nema problema.

Tex efter en lång arbetsdag är det bra om man har tid,
i bilen, bussen eller cykeln att tänka igenom dagen som gått,
-Vad har jag upplevt? - Vad har jag lärt mig? - Vad har jag presterat? - Vad är jag stolt över?.
Alla borde varje dag hitta något att vara stolt över. Det är en bra känsla.
Och tänker man efter så hittar man säkert många saker !

Och jag vet, ingenting jag säger på en hel dag, lär jag mig något nytt av.
Det är genom att lyssna på andra som jag lär mig.



" En människa du möter kommer inte exakt ihåg vad du sa eller gjorde
men hon kommer ihåg hur du fick henne att känna sig"


Lycka till med SWOT:ten =D


Kommentarer
Postat av: Kela

Så sant som det är sagt. Jag var nog nere på botten och slirade innan jag lärde mej se mina begränsningar och börja säga nej, nu är jag mycket bättre på det! Ser jag tillbaka fattar jag inte vad jag höll på med....Man borde börja fokusera mera på det positiva och inte alltid älta å vältra sig i det negativa!

2011-12-01 @ 16:52:43
Postat av: Carina

Många sanna ord där, nåt jag lärt mej på livets knöliga stig är; "lär dej livets stora gåta, älska glömma och förlåta". MEN.. låt dej aldrig bli nedtrampad!

2011-12-01 @ 20:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0