Att ha livlinor

Har sett likheten mellan beslut och "Vem vill bli miljonär "...

Så här är det, det kan vara förvirrande att fatta beslut om saker och ting. Och enligt mig är det mycket och stora beslut ganska ofta i livet. Och då vill jag påstå att jag är ganska impulsiv av mig och har relativt lätt att ta snabba beslut, om så behövs.

Till saken. Är det inte så att vi ofta har tre livlinor att välja mellan när vi velar fram och tillbaka, vad är bäst, vad är rätt osv. ? 

De tre alternativen ser jag som i programmet vem vill bli miljonär, dvs

- Fråga publiken. Du kan fråga andras åsikt, och om du överhuvudtaget får en åsikt, så är det ändå bara en åsikt. Kanske hjälper det dig. Kanske inte.

- 50-50. Man går på magkänsla, antingen är det ett bra beslut eller så är det dåligt.

- Ring en vän. Hjälper för det mesta att ringa vännen och spy lite galla. Är man vänner så är man.

Tja, så ser jag det, alla tre livlinorna har nog hjälpt mig någon gång.

Idag väljer jag ringa en vän.

Ha det bra! <3


Kommentarer
Postat av: Sarah Ek

Nu ha du nog tänkt till Bigsis'! Säkert ha man väl följt dem utan att ha tänkt på det, men nästa gång ska jag göra det medvetet! :)

2011-11-30 @ 17:09:26
URL: http://eksarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0